torsdag 3 juni 2010

Snart lov!



Då var det bara en vecka kvar på första året här på Sportfiskeakademin, har gått otroligt snabbt. Känns som om vi började nyss! Imorgon är det studenten för 3orna, kommer bli kul men samtidigt riktigt surt att dom flyttar här ifrån. Så jävla sköna grabbar alltså! Kommer kännas tomt utan dom. Nu ser vi fram emot ett skönt sommarlov med praktik och att åka hem och umgås med våra kära föräldrar och syskon!

Jag (Filixen) kommer att ha 4 veckors praktik och får därför en vecka mindre nästa år. Jag ska vara på Vaeröy i Nordnorge, ser jag väldigt mycket fram emot! Efter praktiken har jag ytterligare 1 veckas fiske i nordnorge, då blir det den klassiska saltströmmen veckan med pappa och våra andra kompisar Niclas och Bengt! Stenhård flundra satsning iår!

Efter 5 veckor i norge ska jag vara i sommarstugan som ligger vid sjön Viken. Då blir det att ungås med familjen och göstrolling varje dag! 6+ är målet iår. Sen återstår ett par veckors jobb och därefter är det dags att åka tillbaka till forshaga och skolan!


Vi kommer nog inte hinna med speciellt mycket fiske nu innan lovet. Jag och bamse ska till butorp och flugfiska regnbåge på lördag det är väl de enda som är planerat, självklart kommer en rapport om hur det går!


Ska se till att de andra grabbarna skriver om vad dom ska hitta på i sommar osv.

Alla ska försöka blogga under praktiken så då blir det förhoppningsvis mycket roligt att läsa!

Skitfiske/Team Pike-Eye

slänger upp en bild på ett härligt spöböj i nordnorge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar